13.9.13

Kotiopettajatar

Minäkö? Tietysti, jos hinnasta=ruuasta sovitaan. Kuuntelen kyllä italian läksyjäsi, mutta onko sun pakko aloittaa tuollainen harrastus, josta et selvii ilman minua. Mulla on omiakin kiireitä!


Oon tässä kirjan päällä, ettet pääse lunttaamaan.  No niin otetaan vaikka sana "hiiri". No, anna tulla!


Topo. Just niin oikea sana hiirelle. Lausu se uudestaan. Ei ei, vielä... ja vielä kerran!


Näin. Kuuntele nyt tarkkaan: topotopotopotopotopo!


Tulihan se sieltä vihdoin. Siinä menee sata vuotta, että opit sanomaan italiaksi kissan. Minulla alkoi nyt syysloma.



(Oppilas pahoittelee, että on leikannut opettajan rintakarvoja vähän miten sattuu. Ne meni pahasti suuhun, kun opettaja yritti pestä itseään. Leikatessa piti varoa viiksiä. Tilanne korjataan, kun oppilas saa apurin : )

13 kommenttia:

  1. Hauskoja kuvia! Tekstitkin olivat hauskoja :)

    VastaaPoista
  2. Hyvä opettaja kyllä, minäkin tiedän nyt ja muistan varmasti loppuelämäni mikä on hiiri italiaksi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Arvatkaas Hannamari ja Me Like alkaako minua naurattaa, jos sana nousee oppitunnilla esiin : )

      Poista
  3. Ihan taatusti oppi menee perille ja opiskelu on mukavaa:)

    VastaaPoista
  4. Vastaukset
    1. No niin on, kun yhtä sanaa opetellaan syyslomaan saakka : )

      Poista
  5. Kiitos tästä tärkeästä italian oppitunnista, tähän astinen "italiantaitoni" onkin peräisin Isä Matteosta, padre, on lähinnä mitä olen oppinut. Mutta hiiristä siinä ei ollakaan puhuttu mitään, joten tärkein on sitten tainut jäädä - heti tietty kissan jälkeen, mutta siitä saanemme oppitunnin syysloman jälkeen;)

    VastaaPoista